enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
39,5400
EURO
45,4477
ALTIN
4.316,53
BIST
9.161,03
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Açık
30°C
İstanbul
30°C
Açık
Perşembe Açık
30°C
Cuma Parçalı Bulutlu
31°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
26°C
Pazar Parçalı Bulutlu
26°C

Ticaret Bakanlığı’ndan sahte servislere karşı dijital önlem: SERBİS Kullanıma açıldı – Birlik Haber Ajansı

Ticaret Bakanlığı’ndan sahte servislere karşı dijital önlem: SERBİS Kullanıma açıldı – Birlik Haber Ajansı
REKLAM ALANI
09.06.2025 10:13
0
A+
A-

ANKARA – BHA

Ticaret Bakanlığı, sahte yetkili servislerin yol açtığı tüketici mağduriyetlerini önlemek amacıyla yeni bir adım attı. Bakanlık tarafından geliştirilen Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) ile ürünlerin gerçek yetkili servis bilgilerine www.servis.gov.tr adresinden hızlı ve güvenli bir şekilde erişilebilecek.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte başta klima olmak üzere pek çok elektronik ürün grubunda bakım, onarım ve montaj ihtiyacının arttığına dikkat çekildi. Açıklamada, bu süreçte internet üzerinden yetkili servislere ulaşmaya çalışan tüketicilerin, sahte servislerle karşılaşma riskinin yüksek olduğuna işaret edildi.



Diyanet’ten vekaletle kurbanda yeni rekor! 898 bin 500 hisse

Diyanet’ten vekaletle kurbanda yeni rekor! 898 bin 500 hisse

“Bazı kişi veya firmalar, sponsorlu reklamlar sayesinde arama motorlarında üst sıralarda yer alarak kendilerini yetkili servis gibi tanıtıyor. Üretici ya da ithalatçı firmaların marka ve logoları izinsiz kullanılmakta, bu da tüketicilerin yanıltılmasına neden olmaktadır” denilen açıklamada, sahte servislerin ciddi sorunlara yol açabileceği vurgulandı.

Bu sorunlar arasında orijinal olmayan yedek parçaların kullanılması, ürün garantisinin geçersiz hale gelmesi, eksik veya yanlış müdahale nedeniyle cihazın zarar görmesi, aşırı ve haksız servis ücretleri ile kişisel verilere izinsiz erişim gibi dolandırıcılık yöntemleri yer alıyor.

Ticaret Bakanlığı, bu tür mağduriyetlerin önüne geçmek adına SERBİS platformunu hayata geçirdi. Açıklamada, “Tüketiciler, yetkili servis hizmeti almadan önce üretici veya ithalatçı firmanın bilgilerini kontrol etmeli, ulaştıkları servis bilgilerini firma resmi internet sitesi ya da SERBİS üzerinden doğrulamalıdır. Şüpheli bir durumla karşılaşıldığında CİMER veya Ticaret Bakanlığı’nın resmi internet sitesi aracılığıyla ihbarda bulunulabilir” denildi.

Tüketici güvenliğini artırmayı hedefleyen bu sistem, sahte servislerin oluşturduğu risklere karşı önemli bir güvenlik aracı olarak hizmet verecek.

REKLAM ALANI